dinsdag 20 april 2010

Serious smokin'

Nu wordt het pas echt leuk. Sinds ik vandaag weer opnieuw weer beter ben gaat het meteen weer goed met de daadkracht. Ik ben hard aan het schoolwerk gegaan, en heb tegelijkertijd wat andere dingen in gang gezet. Carl (die van puntje 41) benaderde me vanmiddag, omdat hij me wel wilde helpen met dat puntje. Iets wat enigszins samen gaat gaan met koken, en gezelligheid, en waarschijnlijk wijn. Maar dat gaat dus deze week lukken.

Efficiency
Ook ben ik begonnen met de eerste stappen zetten in punt 1, 2, 10 en 29. Vandaag heb ik een tondeuse geregeld voor vrijdag, informatie opgevraagd bij Malcolm (die model is), maskertjes gekocht en ben ik heftig aan het huiswerk maken geslagen. Ook ben ik van plan in de vakantie twee vakken van blok twee in te halen, zodat ik weer 8 studiepunten binnenhaal.

Hulp en anti-hulp
De hulp die vanuit mijn vrienden en kennissen komt is erg leuk en positief. Mensen sturen mij berichten (helaas via facebook/twitter en niet zozeer hier) dat ze me willen helpen met bepaalde punten. Jasmijn wil me leren naaien op de naaimachine, Malcolm gaat mn bos haar temmen, Carl komt z'n spulletjes halen, Nick bood me vandaag een fruity frozen aan (die ik van de week zeker kom opdrinken, had geen tijd), etc etc.
Maar niet alle steun is zo bedoeld. Toen ik het verhaal van mijn minderen met roken bij mijn moeder en haar vriend vertelde ging iedereen luid lachen. Het vertrouwen in mijn doorzettingsvermogen was bij dit punt nogal laag. Omdat ik zelf weet dat dat ook wel enigszins waar is besloot ik de grens naar een 7e sigaret op een dag wat te verhogen. Ik daagde mijn moeder, haar vriend en Malcolm uit tot een weddenschap. ze zijn allemaal akkoord gegaan, wat nu dus betekent dat ik tot mijn verjaardag aan toe 6 sigaretjes per dag mag roken (zonder uitzonderingen). Als me dat lukt krijg ik 120 euro, als het me niet lukt kost het me dus 120 euro. Ik ben blij met de extra drempel, al moet ik niet denken aan de schaamte als het me niet lukt. 


Het plaatje is btw mijn doosje met de dagelijkse dosis nicotine.

En een vinkje
O en ik heb net nog stiekem de camera van mijn moeder gepakt, Deze is nu dus opgeladen, leeg geruimd en klaar voor gebruik. Puntje 9 in the pocket lijkt me zo. Maar of ik m echt lichtgrijs mag maken hangt van jullie af, beoordeel het maar op de foto's die nu vaak zullen verschijnen. 

PS: reageer ajb op deze site, en zo min mogelijk op de sociale netwerken, het is leuk om hier het overzicht te krijgen. En nog een vraag: Wie doet er mee met het maskertje opdoen? ik zal me diep schamen, maar het hilarisch leuk vinden. Iemand met dezelfde weerstand/humor?

2 opmerkingen:

  1. het hangt af van het masker. maar indien noodzakelijk neem ik mijn eigen maskers mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Count me in, mos def. Ben benieuwd naar de foto's, moet nog wel iets meer zien voordat ik je toesta em door te grijzen. O, en ik heb een probleem met FFxiii, als ik van sullya springs naar Archylte steppe northern highgrounds warp, loopt ie vast, zwart scherm enzo.. dus dat is best kut.

    BeantwoordenVerwijderen