zondag 11 april 2010

De Lijst: In eerste instantie

In den beginne was er een ideetje in mijn hoofd. Na het kijken van My name is Earl, het lezen van het boek 'The To-Do-list' en het ergeren aan mijn eigen neiging tot uitstellen van enge dingen heb ik het volgende idee bedacht. Ik ga een lijst maken met dingen erop die ik nog niet heb gedaan omdat ik koppig, moe, verveeld, ontspannen, uitgeput, of iets dergelijks was toen het in me opkwam. Al deze emoties zijn natuurlijk smoesjes voor gevoelens van angst of luiheid. Tijd om daar eens iets mee te doen.

Help!
Vanuit mijn journalistieke invalshoek heb ik besloten dit groots aan te pakken. Iets met de kracht van sociale media testen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk betrokken gaan zijn bij het zeer persoonlijke experiment. Ik hoop op extra motivatie, contacten, tips, en beoordeling. Dat laatste is omdat ik zelf namelijk niet neutraal kan denken over sommige punten. Of ik genoeg gedaan heb om een doel te bereiken, en wat er bereikt moet zijn om het punt te verdienen, dat is aan de jury.

Dus bij deze een oproep, ik zoek dus mensen die mijn project een beetje willen volgen. Hier en daar een duwtje in de rug, een scheldpartij als ik niets uitvoer en een lief complimentje als ik het goed doe (met eventueel een aai over de bol). Ik heb het nodig, dat weet ik nu al. O, en dit levert jou op deel te zijn van een mooi project.

Alle begin is moeilijk
Omdat ik mij dan ook eerlijk en open op wil stellen, betekent dat wel dat ik ook eerlijk en open moet zijn. Er staan dingen op het lijstje die misschien een beetje beschamend zijn, dingen waar niemand bang voor is (alleen ik), dingen die stom zijn, etc. Daarom ben ik een beetje zenuwachtig. Losse gedachten, punten voor op de lijst, schieten de hele dag al door mijn hoofd, en ik ga morgen de hele dag pen en papier bij me dragen om de verschillende dingen op te schrijven. Dit is het begin. Meld je aan, doe mee! Het gaat dan wel over mijn leven, maar ik ben niet de enige die dingen niet doet. En nu dan de punten bedenken. Wish me luck.

Ik zal proberen stap voor stap verslag te doen op deze site. Aankondigingen van nieuwe addities worden via facebook, twitter of andere communicatiemiddelen verteld. Vertel het door. Meer publiek is in mijn hoofd meer motivatie. :)

Kus,
Jim

3 opmerkingen:

  1. Je kan bij dezen rekenen op mijn steun. Geweldig initiatief Jim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erbij. Staat weer op avontuur gaan er ook op?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar je lijst! Kom maar op! x Jildau

    BeantwoordenVerwijderen