woensdag 21 april 2010

Geld, Seksualiteit, Natuur, Haar en Koken

Vandaag was een superdag, ik ben dan ook totaal moe, maar kan niet slapen. Heb vandaag een hoop plannen gemaakt, en een hoop besproken. Ook nog cultureel gedaan, en een erg goed gesprek gevoerd. En alle achterstand van de vorige week school ingehaald. Druk, Druk, Druk. Maar, terug naar de lijst. 

Twee weken geleden tot zojuist: portemonneé pour Paris
Ik zit in mijn raam, en aan de overkant staat al de hele dag een koelkast te staan. Moederziel alleen, maar nog in prima conditie. Rustig neem ik een trekje aan mijn waarschijnlijk 13e sigaret van die dag, en ik tuur naar buiten. Het is een van de eerste zonnige dagen van dit jaar, en ik geniet van het zuchtje wind dat de rook wegblaast. Er stopt een auto vlak voor de eenzame koelkast. De auto, een nieuwe dure papa-kar, heeft een aanhangwagen aan zich vast, met daarin een gloednieuwe super-deluxe koelkast. Zo een waar je allemaal van droomt. Mét ijsblokjesdispenser. Ik snap dat de oude, maar toch nog mooie koelkast zich alleen moest voelen, dus ik trek mijn stoute schoenen aan. 
Een half uur later staat de oude koelkast van de overburen, bij mij in de gang. De nieuwste bewoner van dit huis. 
Nu kom ik uit Amsterdam, en ben ik in de buurt van de markt opgegroeid. Ietwat zakelijk instinct zit er bij mij dus genetisch al in.Mijn huisgenoot zoekt al vanaf dat hij hier woont een koelkast, liefst met grote vriezer voor ijsblokjes voor cocktails. Vanavond ben ik hem tegen gekomen, en heb ik de koelkast verkocht voor 80 euro. Dus hup op de spaarrekening, voor Paris! (punt 38)

Morgen: een flinke scheut 41, en een vleugje 49
Carl komt morgen gezellig eten, en zijn spulletjes die ik van hem geleend had ophalen (41). Ik kook, en dat vind ik best leuk, maar in het kader van zomer, en puntje 49, wil ik iets fruitigs gaan maken. Iets qua salade oid, maar ik heb nog geen idee hoe en wat precies. Tips?
Vrijdag: Too bald or not too bald?
Of het me gaat lukken om vrijdag mijn kop al kaal te laten scheren weet ik niet, Dat hangt volledig af van het feit of ik vandaag nog een tondeuse kan regelen. Heeft iemand er toevallig eentje ergens?
Zaterdag: Flora en Fauna
Aan het begin van het weekend ga ik me eens storten in het hebben van een vis en een plant. Ik heb al een naam voor mijn visje, denk ik, dus die ga ik dan prijsgeven. De plant krijgt ook een naam, anders is de vis zo alleen. 

Zondag: Straight-Gay-Day
Finn komt zondag voor het eerst in het echt meedoen met mijn lijstje. Op mijn verzoek om maskertjes samen te proberen reageerde hij, en het gaat ontzettend leuk worden om dit samen met hem te doen. Verwacht dit weekend dus maar de eerste filmpjes. Als het me vrijdag niet gelukt is, neemt Finn zondag zijn tondeuse mee, en gaat dan mijn trouwe krullenbol eraf. We nemen de maskertjes en gaan er nog een paar stappen verder mee. Ik weet nog niet hoe, maar het wordt een beauty-dag voor cool-guys. Ik weet niet hoe ik dat nog enigszins hetero kan laten klinken. Macho make-over day? Nee nee.

2 opmerkingen:

  1. Hehehehe, zondag wordt awesome.

    O, en mijn weddenschap is meer een extra motivatie voor jou (omdat ik het een heel goed idee vind), dan dat ik verwacht dat je het niet gaat redden.. En is de weddenschap nou voor de hele lijst, of alleen voor punt 22?

    Zie je zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief van je, alleen voor 22, maar over andere dingen mag ook gewed worden. Ik laat het vrij.

    BeantwoordenVerwijderen