donderdag 22 april 2010

Kokkerellen en visdiscussies

Carl kwam zijn spulletjes gezellig ophalen, en om mijn nederige excuses aan te bieden dat ik A) zijn spullen maanden in huis had. en B) er totaal niets mee gedaan heb, heb ik voor hem gekookt. (Stiekem is om de beurt koken de basis van ons contact, maar goed.) Het werd pastasalade met een fris toetje. Dat toetje is bijzonder, en vandaar een recept:

Een recept voor: Fresh
Voor 4 Personen:

Benodigdheden
1/2 komkommer
20 muntblaadjes
een hoop Yoghurt

Snij de komkommer en muntblaadjes zeer fijn, en roer ze door de Yoghurt.

Visvoer
Nadat we het eten lekker opgegeten hadden, hebben we de hele avond leuk gepraat, tot het gesprek op puntje 73 (een goudvis kopen en levend houden) kwam. Ik was ietwat nonchalant en onwetend, maar Carl vindt dat ik me wat beter moet verdiepen in het onderwerp en de vis niet in een kleine vaas moet doen. Ik heb tegenargumenten aangedragen, maar die raakte al snel op, dus ga ik wederom puntjes combineren. Zaterdag maar eens op marktplaats onderzoeken welke mensen hun vis met aquariumpje weg willen geven. Ik blijf een arme student. Carl is na de discussie niet zeker of ik het kan.

En het vinkje van 30 seconden.
Ik ging vandaag de stad in met mijn zonnebril bij me. In de Specsavers in de stad liet ik het probleem zien. De lieve vrouw zetten het schroefje in, en zoals op de foto te zien is, doet mijn zonnebril weer waar hij ooit voor gemaakt is. Na 2,5 jaar vergetelheid, is hij nu weer terug om te schitteren in de zon. 

3 opmerkingen:

  1. In de dierenwinkel op de Kanaalstraat kun je voor 19.95 een visaquarium (zo'n rechthoekige, beste voor de vissen) inclusief steentjes, plantje en 2 goudvissen kopen!
    Dat is toch best goedkoop?
    En visjes zijn leuk :)
    Bedenk wel dat je zo'n kom regelmatig schoon moet maken en nieuwe plantjes moet kopen (2 euro). Maar je krijgt er wel veel liefde voor terug (ofzo :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, pastasalade.. dat klinkt bekend :)

    98 mag afgegrijsd, bewijs lijkt me geleverd en 41 mag ook naar grijs toch?

    Overmorgen zullen we eens kijken wat we allemaal verder nog in motie kunnen zetten.
    Ik denk dat we kunnen beginnen met 25, 51 en 99. Op z'n minst.

    Misschien is het makkelijker om te beginnen met een plant in leven houden en wellicht voel je je ook wat minder slecht als dat mislukt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jil, thanx voor de tip, ik ga marktplaats even afstruinen, doe ik namelijk meteen een goede daad, en is het gratis. Als dat niet lukt doe ik wat jij zegt gewoon, dat is wel super.

    Finny, thanx voor de bevestigingen, eindelijk 2 dingen weer. en dit weekend een hoop punten doen en plannen. heb er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen